5 راه طلایی برای شاد زندگی کردن

5 راه طلایی برای شاد زندگی کردندر این مقاله روشهایی موثر و کارآمد برای شاد زندگی کردن را برای شما ارائه کرده ایم. چنین فعالیت‌هایی اگرچه می‌توانند یک شادی متوسط را برای ما به ارمغان بیاورند، اما اگر در طول زمان و بطور مداوم آن را به صورت یک عادت در زندگی به کار ببندید، آنها تبدیل به عادت‌های شادی می‌شوند و انرژی شما را برای زندگی کردن با آرزوها و احساسات‌تان، بیشتر می‌کنند. در زیر ۵ مورد از این راهبردها را معرفی خواهیم کرد که شما می توانید همین الان آنها را به کار ببندید و از این نکته های طلایی در زندگی تان استفاده کنید.

۱. ورزش‌های ایروبیک انجام دهید

ورزش‌های ایروبیک یا تمرینات بدنی می‌تواند خلق بشاش و مثبت را در فرد تقویت کند و در این زمینه بسیار موثر و کمک کننده باشند. در تحقیقی که با همکاری محققان دانشگاه مینه سوتا و دانشگاه ایالتی شیکاگو انجام گرفت، نتیجه‌ی ۱۵۸ مطالعه‌ی مختلفی که از سال ۱۹۷۹ تا سال ۲۰۰۵ انجام گرفته بود را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که اثر ورزش ایروبیک به طور مداوم مثبت بود، این ورزش‌ها زمانی که خلق فرد پایین‌تر از معمول بودند بیشتر تاثیرگذار بود. علاوه بر این بررسی‌هایی که دانشگاهی در سوئد بر روی ۱۵ تحقیق مختلف انجام داده بود نشان داد که ورزش‌های ایروبیک در درمان افسردگی خفیف و متوسط موثر هستند. ذهن و جسم، دو بخش جدایی‌ناپذیر از یکدیگر هستند، بنابراین انجام برخی حرکات ایروبیک (مانند انجام حرکات پروانه‌ای در حین بالا و پایین پریدن) می‌تواند خلق فرد را بسیار سرحال کند.

۲. با یک دوست یا اعضای خانواده صحبت کنید

ارتباطات اجتماعی مثبت گرا، سنگ‌بنای شادی و سلامتی هستند. صحبت کردن با یک دوست صمیمی و واقعی، علاوه بر اینکه می‌تواند انرژی شما را افزایش داده و بذر انگیزش را در وجود شما کشت کند، می‌تواند اثرات مثبت پایداری بر روی خلق شما بگذارد. در واقع، تعلق داشتن به یک گروه اجتماعی یا داشتن حداقل یک ارتباط شخصی با فردی دیگر، می‌تواند انگیزه‌ای پایدار و قابل‌توجه را درون شما ایجاد کند. اگر پیرامون شما افرادی هستند که آنها را دوست دارید و قدردان‌شان هستید، با آنها قدم بزنید و صحبت کنید.

۳. سه چیز را که سپاس‌گزار و مدیون آنها هستید، بنویسد

خیلی از افراد یک دفترچه یادداشتی دارند که در آنها چیزهایی را می‌نویسند که از آنها سپاس‌گزار هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که نوشتن سه مورد چیزهای خوب، هم اثرات ماندگار و هم اثرات فوری برروی شادی دارد. در یک مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ با همت دو روانشناس مثبت‌گرا Stephen Schueller و Acacia Parks در یک محیط آنلاین انجام شد نشان داد مزایایی که با انجام دادن چیزی نصیب فرد می‌شود، تا ۶ ماه در فرد باقی می‌ماند. بنابراین دست‌یابی به منافعی ۶ ماهه که تنها با ۵ دقیقه نوشتن نصیب فرد می‌شود، می‌تواند معامله خوبی باشد.

۴. بهترین نتیجه‌ی ممکن برای آینده‌ای نزدیک را تصور کنید

تحقیقات بطور کاملا موافق نشان داده‌اند که تصور "بهترین شکل ممکن برای خود" علاوه بر اینکه خوش‌بینی فرد را به صورت قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، می‌تواند به رها ساختن طیف وسیعی از احساسات مثبت نیز کمک کند. در راستای چنین باور عمومی مثبت فکر کردن درباره‌ی آینده می‌تواند یک پیش‌بینی آینده‌نگر خودکامبخش باشد. چند دقیقه‌ای را به خیال پردازی اختصاص دهید، سپس بهترین سناریویی ممکن را برای ماه‌ها و سال‌های آینده تصور کنید. شما ممکن است از نتیجه‌ی نهایی شگفت‌زده شوید.

۵. قصد و نیت روزانه‌تان را معین کنید

یکی از معتبرترین مدل‌های سلامت روانشناختی حدود بیست سال قبل توسط کرول ریف (Carol Ryff) از دانشگاه ویسکانسین منتشر شد.در این مدل که از ۶ عنصر مختلف تشکیل شده است، شادی یکی از برجسته‌ترین آنها قلم‌داد شده است. معین کردن یک قصد و نیت روزانه‌، شما را در مسیری که دلخواه‌تان است هدایت می‌کند و به این صورت می‌توانید آگاهانه تصمیم بگیرید. ممکن است شما همیشه نتوانید در راهی که می‌خواهید باشید، اما آگاه بودن از آن چیزی که قصد انجام آن را خواهید داشت، هدف را برای شما مهیا می‌کند و این فرصت را به شما می‌دهد تا استوارانه در راهی که می‌خواهید با دنیا در ارتباط باشید، بمانید.

تهیه و گردآوری : گروه بهداشت روان پرداد / منبع : برترین ها

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه