متخصصان رفتاری میگن ۲۱ روز طول میکشه تا بتونین یه عادت رو تغییر بدین. اما این روزا کی همچین زمانی داره؟ اگه مصمم هستین تا یه راهی برای متعادل کردن زندگیتون پیدا کنین شاید این نکات نقطه شروعتون باشن.

متخصصان رفتاری میگن ۲۱ روز طول میکشه تا بتونین یه عادت رو تغییر بدین. اما این روزا کی همچین زمانی داره؟ اگه مصمم هستین تا یه راهی برای متعادل کردن زندگیتون پیدا کنین شاید این نکات نقطه شروعتون باشن. میتونین از فردا یا از همین الان شروع کنین. البته این نکات به طور قابل ملاحظه ای زندگیتون رو تغییر نمیدن، اما باعث میشن در طول روز کنترل بیشتری روی زندگیتون داشته باشین و با استفاده از این کنترل، زمان و انرژی بیشتری برای اعمال تغییرات پایدار و بزرگ اختصاص بدین.

۱۵ نکته برای مدیریت زندگی در خانه و محل کار

در محل کار:

اگه امکان پذیره، هر روز درب اتاقتون رو برای یه مدت زمان کوتاه (میتونین با ۱۵ دقیقه شروع کنین) ببندین. اینجوری میتونین کارهاتون رو مرور کنین، به تلفن هایی که جواب ندادین رسیدگی کنین، کمی سکوت و یه زمان پیوسته برای رسیدگی به امور اداری در اختیار داشته باشین. به کارمندای دیگه توضیح بدین که چرا اینکارو میکنین تا این مسئله رو درک کنن.

وقتی که باید یه پروژه رو انجام بدین، زمان مورد نیاز برای تکمیلش رو تخمین بزنین و این زمان رو دو برابر کنین تا اگه وقفه ای به وجود اومد بتونین باهاش وفق پیدا کنین، اگه زودتر پروژه رو به اتمام رسوندین یه زمانی رو پیدا میکنین که اصلا از وجودش هم اطلاعی نداشتین.

همیشه از خودتون بپرسین که “آیا این بهترین استفاده ی من از زمانه؟” اگه جوابتون منفیه پس پروژه رو به کس دیگه ای محول کنین یا کمک بگیرین.

تماس های تلفنیتون رو گروه بندی کنین. همه کسایی که کار میکنن معمولا صبحا به محض اینکه به محل کار میرسن و عصرا قبل از اینکه محل کار رو ترک کنن در دفتر کارشون حضور دارن. پس در طول همین زمان تماس بگیرین و منتظر تماس باشین.

مقدار زمانی که در محل کار برای صحبت کردن با دیگران اختصاص میدین کاهش بدین و روش های مودبانه رو برای تموم کردن این مکالمات یاد بگیرین. مثل بگین: “من واقعا دوست دارم در اینباره باهاتون حرف بزنم اما امروز حتما باید کارامون انجام بدم، پس ممکنه منو ببخشین؟” یا اگه این صحبت واقعا لازمه یه زمان مناسبتر براش پیدا کنین.

اگه با یه کاری روبرو میشن که کمتر از دو دقیقه طول میکشه تا تکمیل بشه پس اونو فورا انجام بدین.

از خودتون بپرسین: “اگه من این کارو انجام ندم اتفاق بدی میفته؟” اگه جواب منفیه پس انجامش ندین.

در خونه:

زود بیدار شین. اگه برای یک سال هر روز یه ساعت زودتر بیدار شین، حدود ۱۰ هفته زمان اضافه میارین که میتونین برای خودتون ازش استفاده کنین. (مثلا یه زمان برای تنها بودن و فکر کردن)

سعی کنین آخر هفته ها به کار فکر نکنین.

روزایی که تعطیل هستین یه کار متفاوت انجام بدین. مهارت های جدید رو یاد بگیرین و درباره جهان خارج از حوزه کاریتون چیزای تازه پیدا کنین. افرادی که کارهای متفاوت انجام میدن در زندگی حرفه ایشون هم موفق تر هستن.

برای چند روز کلمه استرس رو از دایره لغاتتون حذف کنین. به جاش کلمه ای مثل چالش رو به کار ببرین تا تغییراتی که در احساسات و پاسختون اتفاق میفته رو ببینین.

اشیایی که ازشون به ندرت استفاده میکنین رو از خودتون دور کنین. مثلا به خودتون بگین: “اگه من اینو بندازم دور چی میشه؟” اگه جواب اینه که هیچ اتفاقی نمیفته، پس از دستش خلاص بشین. هر زمان که تصمیم گرفتین یه چیز جدید بخرین، از خودتون بپرسین آیا واقعا بهش احتیاج دارین یا فقط بخاطر اینکه جالبه میخرینش. هر چیزی که میخرین، به جاش از دست دوتا چیزی که استفاده نمیکنین خلاص بشین.

ساعت هاتون رو در خونه (و محل کار) سه تا پنج دقیقه جلو ببرین تا در طول روز از زمان جلو بیفتین.

اگه تو خونه مجله میخونین، اونا رو در یه سبد نگه دارین و وقتی که سبد پر شد، همشونو دور بندازین چه خونده شده باشن چه نشده باشن.

از خودتون بپرسین “امروز اول از همه چه کاری میتونم انجام بدم تا یه تغییر بزرگ در زندگیم ایجاد بشه؟” بعدش سعی کنین که اینکارو انجام بدین.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه