بچه ها همیشه عاشق کلوچه، چیبس و شکلات هستن. اشکالی نداره که در حد اعتدال بهشون اجازه بدیم از اونا بخورن، اما وقتی بچه ها کوچیک هستن باید بهشون اهمیت مصرف مواد غذایی سالم یاد بدیم تا روش درست زندگی کردن رو بیاموزن.

۱۴ میان وعده سالم برای کودکان (بخش اول)

بچه ها همیشه عاشق کلوچه، چیبس و شکلات هستن. اشکالی نداره که در حد اعتدال بهشون اجازه بدیم از اونا بخورن، اما وقتی بچه ها کوچیک هستن باید بهشون اهمیت مصرف مواد غذایی سالم یاد بدیم تا روش درست زندگی کردن رو بیاموزن.

وقتشه تا غذاهای بد رو دور بریزیم و گزینه های سالم رو در دسترس فرزندمون قرار بدیم. این کار میتونه سخت و چالش برانگیز باشه، پس ما یه لیست از ۱۴ ماده غذایی سالم رو که دوست بچه هاست و میتونن یه میان وعده خوب و سالم باشه رو براتون آماده کردیم.

تخم مرغ: تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئینه و به طور طبیعی حاوی ویتامین D است که باعث جذب کلسیم میشه. خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه باعث میشه بچه ها برای مدت طولانی تری سیر بمونن و در نتیجه از درد گرسنگی جلوگیری میکنه.

غلات سبوس دار : از تنقلات پر شکر بگذرین چون غلات سبوس دار سرشار از ویتامین ها، کلسیم و فیبر هستن. با شیر و میوه سرو کنین تا یه پکیج قوی برای شروع روز فرزندتون باشه.

پنیر: میتونین روی نون تست یا کرار پنیر بمالین و به فرزندتون بدین. پنیر یه ماده غذایی سالم برای کودکتونه. درست مثل محصولات لبنی دیگه، پنیر هم منبع خوبی از کلسیم، پتاسیم، پروتئین و ویتامین D است. پنیر کاتیج، چدار، پارمیسان و موتزارلا برای بچه ها خوب هستن.

شیر: شیر هم یه منبع خوب از پروتئین و کلسیمه که سوخت مورد نیاز مغز و بدن رو تامین میکنه. پروتئین برای ساخت بافت مغز ضروری بوده و کلسیم استخوان ها و دندان رو قوی میکنه.

میوه ها: میوه یه میان وعده عالیه. در حالی که انواع میوه برای بچه ها خوبه، متخصصان تغذیه میوه هایی با رنگ تیره رو توصیه میکنن مثل انواع توت های سیاه، چون این میوه ها مواد معدنی و ویتامین بیشتری دارن. همچنین حاوی resveratrol هستن که یه آنتی اکسیدان قوی است که خواص ضد سرطانی داشته و دوست قلبه.

کره بادام زمینی: بچه ها عاشق کره بادام زمینی هستن، و خوشبختانه منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها، منیزیم و فیبر غذایی است. مقداری کره بادام زمینی روی نان گندم بمالین تا یه عصرانه رضایت بخش برای کودکتون داشته باشین.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی پر از لیکوپن (lycopene) یه آنتی اکسیدانی که در برابر خیلی از سرطان ها از شما محافظت میکنه. شما باید گوجه فرنگی رو قبل از سرو برای کودکتون بپزین، چون گرما لیکوپن رو آزاد میکنه. چطور گوجه فرنگی رو به رژیم غذایی کودکتون اضافه کنین؟ سس پیتزا و پاستا ، سالاد گوجه فرنگی، و سوپ گوجه فرنگی برخی از روش هایی هستن که میتونین استفاده کنین.

ادامه داره….

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه