ساندویچ خیلی راحت درست شده و همزمان با انجام بقیه کارها خورده میشه، اما خیلی ها میگن که اگه هر روز ساندویچ بخورن ممکنه که کلسترول خونشون بالا رفته و خطر ابتلا به حمله قلبی هم بیشتر بشه.

ساندویچ خیلی راحت درست شده و همزمان با انجام بقیه کارها خورده میشه، اما خیلی ها میگن که اگه هر روز ساندویچ بخورن ممکنه که کلسترول خونشون بالا رفته و خطر ابتلا به حمله قلبی هم بیشتر بشه.
یه کارشناس نشون داده که با استفاده از مواد تشکیل دهنده ای مثل مواد لبنی کم چرب و نان سبوس دار میشه ساندویچ رو سالم تر کرد.
“آزمینا گوویندجی” میگه: با تغییرات کوچیک میشه تفاوت بزرگی در سلامتی بخصوص سلامت قلب ایجاد کرد، پس چرا اول از ساندویچتون شروع نکنیم؟ من همه رو تشویق میکنم تا درباره تغییراتی که میتونن ایجاد کنن تا ساندویچشون سالم تر بشه بیشتر فکر کنن.

چگونه یک ساندویچ سالم تر درست کنید؟

پیشنهادات آزمنیا برای درست کردن یه ساندویچ سالم تر:

از مواد لبنی استفاده کنین که کم چرب بوده یا چربی های کم اشباع داشته باشین یا اینکه فقط یه برش کوچیک خورده و از ریختن بیش از اندازه سس های خامه دار پرهیز کنین.

کره، پنیر یا خامه های گیاهی استفاده کنین و از جایگزین هایی مثل ماهی و سبزیجات کبابی به جای سس استفاده کنین.

غذاهایی رو انتخاب کنین که روزانه بیش از ۱٫۵ گرم استرول گیاهی داشته و بتونن به طور فعال در عرض دو تا سه هفته کلسترول خون رو کاهش بدن.

نان های سبوس دار رو جایگزین نان سفید کرده و همیشه سالاد رو به مواد داخلش اضافه کنین.

دو بار در هفته ماهی مصرف کنین، یه وعده از این ماهی ها باید حاوی اسیدهای چرب امگا۳ باشه.

عادت نمک ریختن رو ترک کنین و کمتر استفادش کنین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه