در یک مطالعه کلمه “شما” رتبه یک رو گرفته بود، که با نفوذترین کلمه قدرتی به زبان انگلیسی است.

قدرت ۵ کلمه که با استفاده از آنها به آنچه که میخواهید، میرسید
“شما”
در یک مطالعه کلمه “شما” رتبه یک رو گرفته بود، که با نفوذترین کلمه قدرتی به زبان انگلیسی است. درباره اون فکر کنید: قبل از هرگونه خرید یا تصمیم باید درنظر بگیرین که اون چگونه روی زندگیتون اثر میذاره. اکثر بازاریابان سعی میکنن این کارو برای شما انجام بدن، محصول خودشون رو برای نیاز های شما، خواسته های شما و احساسات شما مطرح میکنن.
کلمه “شما” احساس همدردی رو نشون میده، که لازمه برای متقاعد کردن کسی، که آنچه که شما میخواهین و آنچه که اونها میخوان برای دو طرف سودمنده. در واقع تنها راه برای افزایش قدرت “شما” اینه که بجای اون نام واقعی مخاطبانتون رو جایگزین کنید.

“چون”
متفکران منطقی (و کودکان) به دنبال یک رابطه علت و معلولی بین هر چیزی که اتفاق می افته هستند؛ ذهنمون پروسه دستور و پاسخگویی را طلب میکنه. استفاده از کلمه “چون” پاسخگوی این طلب ذهنه، و همینطور همدلی ایجاد میکنه. این آزمایش کلاسیک را در نظر بگیرید که در آن زنی سعی میکند از صف دستگاه کپی جلو بزنه و کارش را زودتر انجام بده، وقتی اون میگه: “ببخشید، من فقط ۵ صفحه کپی دارم، میشه من اول از دستگاه زیراکس استفاده کنم؟” ۶۰ درصد افراد بهش اجازه میدن که جلو بره، اما وقتی درخواست میکنه: “من فقط ۵ صفحه کپی دارم، میشه زودتر از دستگاه زیراکس استفاده کنم چون دیرم شده؟” ۹۴ درصد افراد بهش جواب مثبت میدن. اغلب یک دلیل آشنا هر چقد هم سست به نظر بیاد، همه اون را درک میکنند و بهش پاسخ میدن.

“تصور کن”
تصور کنید که شما برنده بخت آزمایی شدید، تصور کنید که ناگهانی میلیونر شدید، و قادر به پرداخت تمام هزینه هایی هستید که آرزوی خودتون و کساییه که دوستشون دارید. تصور کنید که دیگه هرگز نگرانی درباره اسکناسهای تو جیبتون نخواهید داشت. عالیه مگه نه؟ در فانتزی هاتون،تصور نمیکردید که سالهایی را طی کردید و صدها دلار روی بلیت های بخت آزمایی هدر دادید، مگه نه؟ به گفته ی بنون تنانت (نویسنده کتاب چگونه یک کسب و کاری که به فروش بیانجامد بسازید) : وقتی یه نفر ازتون میخواد یه نتیجه را “تصور کنید”، مغزتون ناخودآگاه از نگرانی ها و تجزیه و تحلیل انتقادی پرش میکنه، و به جای آن روی احساسات فانتزی واقعی در ذهنتون تمرکز میکنه. برای یک لحظه، فانتزی واقعی میشه و شک از بین میره، تصورش کنید!

“فوری”
کل صنعت خرید آنلاین مبتنی بر تمایل مغز انسان برای نتایج فوریه، و برآورده کردن خواسته ها وقتی به سرعت و با راحتی به نتیجه مورد نظر میرسه آرامش بخشه، این امر به مردم اجازه میده که بدونند هر چیزی که بخواند میتونه “فوری” برآورده بشه، طبق استراتژی های فروش گریگوری سیوتی: به این ترتیب زمان تجدید نظر برای فکر کردن به عواقب حذف میشه. ما حتی از این کلمه در تیتر مقالات هم استفاده میکنیم!

“گارانتی”
کدام جمله بهتون احساس راحتی بیشتری میده: “بعد از فروش نهایی خدمات پس از فروش نداریم” یا “بعد از فروش ضمانت برگشت پول داریم” ؟ ما تضمین میدهیم که همه دومی را انتخاب میکنن. زندگی غیر قابل پیش بینیه، و افراد امنیت میخواهن. “ضمانت نامه” استرس ناشی از تصمیم گیریهای مخاطره آمیز را کاهش میده، و بیمه ای ثابت برای پرداخته، یا دست کم اگر رضایت نباشه میتوان بازپرداخت کرد. به گفته پل ساگت: دفعه ی بعدی که برای خرید بیرون میرید دنبال این کلمه بگردید، ما تضمین میکنیم که اون منتظرتونه!

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه