طرز تهیه کیک رژیمی

طرز تهیه کیک رژیمی

برای تهیه این کیک از ماهیتابه رژیمی ( ماهیتابه دو طرفه ) استفاده می کنیم تا همه دوستان بتوانند از دستور این کیک استفاده کنند.

مواد لازم :


تخم مرغ۴ عدد

شکر نصف پیمانه ( ۱۰۰ گرم )

آرد یک و نیم پیمانه ( هر پیمانه آرد : ۱۲۵ گرم)

آب یک چهارم پیمانه

بکینگ پودر نصف ق م

وانیل شکری نصف ق م یا وانیل خالص یک هشتم ق م

طرز تهیه :

برای تهیه این کیک از ماهیتابه رژیمی ( ماهیتابه دو طرفه ) استفاده می کنیم تا همه دوستان بتوانند از دستور این کیک استفاده کنند.

ابتدا ماهیتابه را با قلمو و یک قاشق روغن مایع چرب می کنیم.

بعد آرد را می پاشیم و درنهایت آرد اضافی را خالی می کنیم.

طرز تهیه مایه کیک:

زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم. سفیده تخم مرغ را خوب هم می زنیم بطوریکه وقتی ظرفمان رابرمی گردانیم از ظرف نریزد. سپس در دو سه مرحله شکر رو اضافه کرده و هم می زنیم.

نکته: در نهایت باید مثل تصویر کشدار بشود. سپس زرده ها رادانه دانه اضافه کرده و هم می زنیم. هر زرده را ۱۰ ثانیه هم می زنیم.

با آخرین زرده وانیل هم اضافه می شود. و در نهایت آب می ریزیم و هم می زنیم.

نکته : لزومی ندارد زیاد هم بزنید فقط در حد مخلوط شدن

نکته : آبی که استفاده می شود آب شیر معمولی است. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را داخل مایه الک می کنیم. و با لیسک هم می زنیم. و در نهایت داخل ماهیتابه می ریزیم. برای پخت این کیک: شعله گاز را کم کنید حتما از شعله پخش کن استفاده کنید بعد از نیم ساعت ماهیتابه رو برگردانید. بعد از اینکه بوی کیک در آمد می توانید در ماهیتابه را باز کنید.

برای اینکه بدانید کیک پخته یا نه. می توانید از یک خلال دندان جهت تست استفاده کنید.

برای اینکه سمت دیگر کیک هم طلایی بشود می توانید کیک رابه سمت مقابل ماهیتابه برگردانید و کمی حرارت دهید.

بلافاصله بعد از اینکه پخت کیک تمام شد از ماهیتابه خارج کرده و برش بدهید تا کیکتان خمیر نشود.

این کیک به ۱۶ قسمت تقسیم می شود و هر برش آن تقریبا ۶۵ کالری دارد. پس با خیال راحت بعنوان صبحانه یا میان وعده استفاده کنید.

 

 

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه