صرفنظر از چیزی که بهتون گفته میشه، سبزی خام همیشه هم خوب نیست.

صرفنظر از چیزی که بهتون گفته میشه، سبزی خام همیشه هم خوب نیست. درسته که پختن برخی سبزی ها میتونه مواد مغذیش رواز بین ببره اما برخی سبزیجات هستن که باید بپزن تا ارزش غذایی واقعیشون رها بشه. و اما از جمله این سبزیجات:

سبزیجاتی که نباید نپخته بخورید!

سبزیجات ریشه ای: سبزیجاتی مثل سیب زمینی و شلغم که حاوی مقدار زیادی فیبر و ویتامین هستن. انتخاب سبزیجات ریشه ای با پوست تیره احتمالا فواید بیشتری داره. اونا رو با پوست جوشنده و اگه لازمه قبل از خوردن پوستشون رو بکنین. این کار باعث میشه در حین پخت همه فوایدش حفظ بشه.

مارچوبه: مارچوبه وقتی پخار پز میشه، همه خواص معجزه بخشی که داره رو نگه میداره. این سبزی برای محافظت از قلب و سیستم عصبی عالیه. البته باید مراقب روند بخارپز شدن باشین، چون بیشتر فوایدش میتونه در حرارت خیلی بالا از بین بره.

کلم بروکلی: این سبزی خیلی استفاده میشه. تحقیقات اخیر نشون دادن که بروکلی وقتی بخار پز میشه نسبت به موقعی که خامه فواید بیشتری داره. بروکلی خواص عالی برای سلول ها داشته و حتی با سرطان هم مبارزه میکنه. این سبزی منبع خوبی از ویتامین C است.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه