تا حالا به این فکر کردین که چرا فرزندتون وقتی گرسنه میشه چرا به جای سیب هوس پیتزا میکنه؟ یا چرا بهتون میگه : مامان من جواب تو ذهنم بود اما توی امتحان یادم نیومد!!

تا حالا به این فکر کردین که چرا فرزندتون وقتی گرسنه میشه چرا به جای سیب هوس پیتزا میکنه؟ یا چرا بهتون میگه : مامان من جواب تو ذهنم بود اما توی امتحان یادم نیومد!!

“کاریشما چاولا” (متخصص تغذیه) میگه: خیلی مهمه که بدونین چرا مصرف غذاهای سالم برای فرزندتون مسئله مهمیه، بخصوص غذایی که به مدرسه میبره. بهتره نگاه دقیق تری به رفتار غذایی فرزندتون داشته باشین. باید مراقب مصرف مواد غذایی بچه هایی در گروه سنی ۱۰ تا ۱۷ سال هستن باشین، چون این سالهای رشد اولیه (هم جسمی و هم ذهنی) کودکان است. گروه همسالان و رسانه ها در تعیین انتخاب های غذایی اونا نقش موثری دارن (انتخاب های غلط میتونن باعث اختلالاتی مثل بی اشتهایی یا پرخوری بشن).

آیا فرزندتان مواد مغذی درستی را دریافت می کند؟

 

چند الگوی غذایی نادرست که باید بهشون توجه کنین:

وعده های غذایی نامنظم
صبحانه نخوردن
وابستگی به مواد غذایی بد
سو تغذیه یا پرخوری
به مرور زمان نفوذ پدر و مادرها ضعیف میشه. پس لازمه که اول از همه خودتون براش الگو باشین و مواد غذایی سالم مصرف کنین و بعد همون رو به فرزندتون القا کنین.

چاولا میگه: انرژی مورد نیاز (از نظر کالری) برای بچه ها بالاتر از بزرگسالانه، چون رشد بدن هنوز کامل نشده و فعالیت های فیزیکیشون هم بیشتر از بزرگسالان است. خیلی مهمه که فرزندتون پروتیئن کافی برای نیازهای رشد مثل رشد استخوان، سنتز هورمون ها و آنزیم ها دریافت کنه. چربی هم برای جهش رشد مهمه و باید در وعده های غذایی گنجانده بشه، یادتون باشه که چربی های اشباع شده کمتر باشن.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه